Menu Sluiten

Sport en beweegactiviteiten

Beschrijving lessen BSV dames:

Pilates:
Een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen. Het versterkt de diepere spieren. De diepere spieren zijn de centrale spieren tussen de ribben en het bekken en rond de wervelkolom (buik-, bekkenbodem- en rugspieren).

Fitness:
Fitness is training met gewichten. De sportactiviteit is gericht op onder andere het verbeteren van de conditie, vetverbranding en krachttraining met behulp van fitnessapparatuur, halters, kettlebells en dumbbells.

Zumba:
Zumba is een fitnessprogramma dat is gebaseerd op Latijns-Amerikaanse dans Amerikaanse en internationale muziek, zoals de salsa. Zumba staat voor dansen en tegelijkertijd werken aan een betere conditie, sterkere spieren en verbranden van calorieën! Het is geschikt voor iedereen die een feestje wil maken van sporten.

Yoga:
Door diverse oefeningen en technieken, op een toegankelijke manier om te gaan met diverse tegenstellingen die je ook in het dagelijks leven tegenkomt. Je wordt je dieper bewust van je lichaam en de hierin aanwezige gevoelens of emoties. Yoga les helpt op verschillende mentale en fysieke klachten zoals verbeterde stressbestendigheid, betere en gezondere ademhaling, lagere bloeddruk, het verlichten van rug- of nekklachten, betere nachtrust, bescherming tegen blessures en energieker zijn.

Bodypump:
Groepsfitnessprogramma dat is ontwikkeld om de kracht en uithoudingsvermogen in de grote spiergroepen te verbeteren en daarbij zo veel mogelijk calorieën te verbranden. Met behulp van een barbell en gewichten.

Bodystep:
Groepsfitnessprogramma waarbij op en rond een stepbankje bewegen. De focus ligt meer op shaping (de vorming van het lichaam) en verhogen van de conditie.

Sportief afvallen:
Bewegen in onze fitness ruimte waarbij op een lage intensiteit-en hartslag gewerkt word aan vetverbranding. Daarbij word maandelijks gemeten op de Health Kiosk. Het uiteindelijke doel is afvallen en het hebben van een gezonde leefstijl.

Aerobics:
Is een efficiënte fysieke les waarbij kracht, flexibiliteit, coördinatie en tact worden getraind.

Wandelen:
Wandelen is te voet gaan in een groepsverband. Een wandeling in het park, bos of door de wijk. Iedereen kan meedoen zowel beginner als gevorderden.

Gezond bewegen:
Door verschillende oefeningen in de fitnessruimte waarbij door het bewegen, het helpt op gewicht te blijven of wat kilootjes te verliezen.

Ladies fit:
Is gericht op gezond & fit zijn, afslanken en ontspanning! De gedachte is dat iedereen zich welkom voelt en met plezier haar sport kan beoefenen. Dit is een goede basis om tot het voor u gewenste resultaat te komen.

Spinning (RPM):
Cardio en fiets training op een spinningsfiets. Door wisselende belasting en verschillende zit- en stahoudingen worden hart, longen en beenspieren getraind wanneer je wilt afvallen of je conditie en uithoudingsvermogen wilt verbeteren in groepsverband. Spinning is geschikt voor alle leeftijden en fitnessniveaus.

WhatsApp chat